Знущання над Прип’яттю видно з космосу

Супутникові знімки підтверджують, що в з липня по жовтень 2020 року Прип’ять, одну з найчистіших річок Європи, було піддано днопоглибленню  на щонайменше семи ділянках в Україні. Усі вони лежать у зоні відчуження Чорнобиля — найбільш забрудненій зоні у світі. П’ять майданчиків розташовані навіть на відстані десяти кілометрів до Чорнобильської АЕС. Ці роботи значно погіршили стан річки.

Метою днопоглиблювальних робіт було поглиблення русла до судноплавної глибини 1,6 метра та ширини 35 метрів. Ці роботи замовив український уряд.  Міністерство інфраструктури планувало змінити вісім ділянок. Наведені нижче супутникові знімки свідчать про те, що як мінімум на семи з них це сталося. Це показує, що зміни у руслі були настільки значними, що фіксуються з космосу. Про це пише сайт SAVE POLESIA 

Супутникове зображення 3 зроблено 19 липня 2020 року.

На ньому видно течію річки Прип’ять на півночі України. Видимих ​​ознак днопоглиблення немає.

Супутниковий знімок 4 зроблений 12 жовтня 2020 року. Він показує, що в обведених колом частинах русла було вилучено велику кількість  донних відкладів, що вказує на те, що було проведено днопоглиблення. Ці ділянки виглядають яскравішими через сильніше відбивання світла. Залишки Чорнобильської АЕС та  її ставок-охолоджувач добре видно на знімку між третім і четвертим колами. П’ять місць поглиблення Прип’яті (ще два обведені у нижньому правому куті) лежать в радіусі десяти кілометрів від Чорнобильської АЕС (Джерело даних: Copernicus Sentinel Data 2020).

Супутникове зображення 1 зроблено 26 червня 2020 року. На ньому чудово видно звивистий хід річки Прип’ять в Україні. Це інша частина русла, ніж на перших двох знімках. Видимих ​​ознак днопоглиблення немає.

Супутниковий знімок 2 зроблений 22 вересня 2020 р. Він також, як і знімок 4, показує, що в обведених колом частинах русла було вилучено велику кількість  донних відкладів, що вказує на те, що було проведено днопоглиблення. Ці ділянки виглядають яскравішими через сильніше відбивання світла (Джерело даних: Copernicus Sentinel Data 2020).

Коли на початку цього року було розпочато днопоглиблення, залучена днопоглиблювальна компанія SOBI публічно заявила, що їх робота є частиною водного шляху E40. Тендер на суму майже 12 мільйонів гривень (близько 410 000 євро) отримав SOBI на днопоглиблення 100 000 м3 відкладень. Цей тендер було проведено без Оцінки впливу довкілля (ОВД), як того вимагає українське законодавство (Водний кодекс та законодавство про ОВД). Повинна була бути попередня оцінка днопоглиблювальних робіт 2020 року, включаючи участь громадськості.

Мінінфраструктури з одного боку намагається переконати, що жодні роботи з просування проєкту Е40 не ведуться, а з іншого робить реальні кроки до його розвитку. Так, 30 вересня 2020 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову «Про внесення змін до Переліку внутрішніх водних шляхів, які належать до категорії судноплавних шляхів». Цей перелік включає райони річки Прип’ять, де і проводилися вищезазначені роботи влітку-восени цього року. У пояснювальній записці до постанови Кабінету Міністрів зазначено, що ці райони є частиною водного шляху Е40.

Є багато прикладів великих та складних інфраструктурних проектів, що будуються «за принципом салямі». Тобто, лобісти проєктів просувають їх крок за кроком, сегмент за сегментом, щоб замаскувати значні наслідки здійснення таких проєктів в цілому. Здається, це відбувається і з проектом водного шляху Е40. Коаліція «Врятуй Полісся» вимагає всебічної стратегічної оцінки всіх ризиків та переваг водного шляху E40, включаючи радіаційні ризики, щоб проінформувати про стратегічне рішення щодо цього мегаінфраструктурного проекту через найбільшу водно-болотну місцевість Європи. Окремі «зрізи» водного шляху E40 не слід просувати, поки не буде проведена така оцінка.

 

Оставить комментарий

Ваш email нигде не будет показан. Обязательные для заполнения поля помечены *

*