Головні економічні ЗМІ Білорусі повідомляють про нежиттєздатність водного шляху Е40

White Water-lilies in the Pripiat-Stokhid National Park in the Polesie area, Ukraine. © Daniel Rosengren

Головні економічні ЗМІ Білорусі повідомляють про нежиттєздатність водного шляху Е40

  1. Жовтень 2021 від Save Polesia https://savepolesia.org/top-economic-media-in-belarus-reports-e40-waterway-not-viable/

Нещодавня стаття в білоруській економічній газеті «Економічна газета» («Экономическая газета») засуджує плани уряду збільшити бюджетну підтримку водного транспорту в країні та будівництво водного шляху Е40 вздовж річок Полісся.

 

Економічна газета цитує заклик білоруських бізнес-асоціацій визнати той факт, що річки та канали втратили колишнє значення транспортних шляхів у міру розвитку мережі доріг і залізниць регіону. Це слід розглядати як природний результат трансформації галузі. На думку економістів, збільшення фінансування водного транспорту, а отже, і запланованого водного шляху Е40 не зробить його більш конкурентоспроможним. За таких обставин економісти закликали уряд зосередитися на подальшому розвитку електричної залізничної інфраструктури, а також на можливостях сталого розвитку, як-от екологічний туризм на Поліссі.

 

Незначний економічний внесок

 

Автори констатують, що водний транспорт відіграє незначну роль в економіці Білорусі. У 2020 році водний транспорт становив лише 0,02% від загального вантажообігу Білорусі. Цей транспортний засіб і надалі програватиме залізничним та автомобільним перевізникам у вартості доставки, швидкості доставки та низці інших логістичних факторів.

 

Незважаючи на ринкову нішу та невеликий економічний внесок, уряд продовжує активно субсидувати галузь водних шляхів – водний транспорт зараз випереджає залізничний та автомобільний транспорт за рівнем субсидій. У 2021-2025 роках уряд планує ще більше збільшити суму в сукупності до 94,7 млн ​​BYN (приблизно 32 млн євро) протягом п’яти років.

 

Водний транспорт переважно використовується для піску, який видобувається самими транспортними компаніями під час днопоглиблювальних та ремонтних робіт. Частина щебеню також відвантажується, поставляється одним виробником, а також спорадичними замовленнями на транспортування негабаритних вантажів.

Оставить комментарий

Ваш email нигде не будет показан. Обязательные для заполнения поля помечены *

*